Leids fietsbeleid dringt door tot de kern

  • Soort:Artikelen Fietsverkeer
  • Auteur:Koos Swank en Dirk Ligtermoet
  • Uitgever:Fietsverkeer nr. 18
  • Datum:11-02-2008

Fietsbeleid maken met beperkte middelen. Dat kan heel goed door mee te liften op de ‘auto-uitgaven&'. Het ontvlechten van de auto- en fietsnetwerken dat bij steeds meer gemeenten speelt, biedt hiertoe extra mogelijkheden zoals het voorbeeld Leiden laat zien.


 

Klik op de knop om de link te openen (opent in een nieuw venster)

downloaden
  • Omdat in maart 2007 de burgers van Leiden bij referendum een RijnGouweLijn door het centrum afwezen, moest de gemeente een nieuw verkeersplan maken. Ook het Fietsplan werd geactualiseerd. Daarbij de ontvlechting van auto- en fietsroutes uitgangspunt, waarbij de oplossing zit in parallelle fietsroutes door verblijfsgebieden. Anderzijds is ontvlechting op te drukke kruispunten aan de orde. Vaak blijken fietsvoorzieningen dan realiseerbaar door mee te liften met auto-investeringen.

Relevantie

Terug naar 'Kennisbank'
Submenu openen

Leids fietsbeleid dringt door tot de kern

Scroll naar boven