Zoekresultaten

6348 resultaten
Eerste Vorige
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
... Volgende Laatste
Relaxte Routes voor oudere fietsers
De gemeente Amsterdam heeft drie kansrijke Relaxte Routes laten onderzoeken. Routes waar het rustig en veilig fietsen is. Conclusie: zelfs in een drukke stad als Amsterdam zijn er routes te vinden waar het relaxt fietsen is. En dat is prettig, bijvoorbeeld voor ouderen. Maar op het punt van paaltjes, randen, visuele geleiding, en ruimte, kan er nog veel verbeteren.
Website: www.kiesdefiets.nl
Op www.kiesdefiets.nl wordt werkgevers uitgelegd wat mogelijk is om deze 10% te bereiken. Via dit platform kunnen bedrijven zich aanmelden voor deelname aan de Fietsmissie. Zij worden uitgenodigd om de ‘Fietsscan’ in te vullen, waarmee zij de fietspotentie binnen hun bedrijf kunnen uitrekenen.
Deelfietsers pakken minder vaak de auto of de tram, maar wel vaker de trein
Mobike wordt het meest gebruikt door niet-Nederlanders, Swapfiets leidt tot meer ov-gebruik en OV-fietsers hebben meestal zelf ook een fiets.
Gevolgen Coronacrisis voor mobiliteit in beeld
Meer wandelen en fietsen en minder autorijden. Zo reageren Nederlanders tot nu toe op de Corona-maatregelen.
Onderzoek afwikkeling fietsverkeer
Verslag van een studie uit 1991 naar de praktische en theoretische capaciteit van een eenrichtings fietspad. Op vier druk bereden locaties werd data verzameld over de intensiteiten, de volgafstanden en de laterale positie van de fietsers en bromfietsers. Daaruit blijkt dat de capaciteit van dergelijke fietspaden aanzienlijk hoger ligt dan eerder werd gedacht.
Eerste fietsdata beschikbaar in NDW
Metropoolregio Rotterdam Den Haag en Zuid-Holland zijn de eerste leveranciers van fietsdata aan NDW.
OV-fiets gebruik tijdens Corona-maatregelen
De maatregelen die getroffen worden door de regering ter bestrijding van het coronavirus hebben grote invloed op het dagelijks leven en dus ook op het gebied van mobiliteit. Files zijn er nauwelijks meer, en ook de OV fiets blijft meestal in de stalling.
Fietsers krijgen ook voorrang op rotondes in Tilburg
In Tilburg krijgen fietsers op een deel van de rotondes voorrang. De gemeente volgt daarmee nu ook de CROW-aanbeveling op dat punt. Het is een vrij ingrijpende operatie, die een paar jaar gaat duren. De kosten voor de aanpassingen bedragen zo'n 2,5 miljoen euro.
Veiliger naar school dankzij een Schoolstraat
De eerste ervaringen met de Schoolstraat in Den Haag zijn positief in Nederland. Maar er is wel een wettelijke verankering van het concept nodig om het verder te kunnen uitrollen.
Fietsdeelsystemen, goed voor fietsers in Leiden?
Een notitie van de Fietsersbond (Afdeling Leiden) voor de Gemeente Leiden
Eerste Vorige
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
... Volgende Laatste
Scroll naar boven