VenW begint campagne Blijf uit de dode hoek

  • Soort:Nieuws Fietsberaad
  • Datum:28-08-2008
Het ministerie van Verkeer en Waterstaat heeft de campagne ‘Blijf uit de dode hoek’ gestart. Doel van de campagne is fietsers en voetgangers bewust te maken van de gevaren van de dode hoek.

Jaarlijks komen gemiddeld 10 tot 15 mensen om het leven door een ongeval in de dode hoek van vrachtwagens. Om het aantal ongevallen en slachtoffers te verlagen, voert het ministerie van Verkeer en Waterstaat jaarlijks de campagne Blijf uit de dode hoek. Dat gebeurt dit jaar samen met Transport en Logistiek Nederland en de Fietsersbond. De campagne richt zich dit jaar speciaal op kwetsbare verkeersdeelnemers: tieners, studenten en ouderen. De campagne wordt gevoerd met borden en posters in steden en in de regio’s, advertenties en banners op internet. Daarnaast kunnen kinderen en jongeren op de campagnewebsite het Dode Hoekspel spelen. Verder verspreidt VenW een folder voor vrachtwagenchauffeurs.

Relevantie

Terug naar 'Kennisbank'
Submenu openen

VenW begint campagne Blijf uit de dode hoek

Scroll naar boven