Wat is hier nu het bruikb

Wat is hier nu het bruikbare nieuws voor de planners, pleiters en politici? Er is geen definitie van ''Aantrekkelijkheid'' gegeven. Ook het verschil tussen ''fietsaantrekkelijkheid'' en ''beleving'' is niet beschreven. En ''afwisseling'' is echt geen hoofdeis, het is gewoon onderdeel (criterium) dat onder (!) ''Aantrekkelijkheid'' van fietsroutes valt. Bij ''prikkels'' gaat het kennelijk om ''verkeersprikkels'', (te) complexe verkeerssituaties; wel dat valt onder de hoofdeis Verkeersveiligheid, eventueel onder de hoofdeis Comfort. Het is nu echt tijd voor (objectief) empirisch onderzoek over Aantrekkelijkheid (incl. beleving), dus wat fietsers doen in de praktijk m.b.t. routekeuze en waarom en dus geen meningenonderzoek. Kom op zeg, die hoofdeis Aantrekkelijkheid dateert al van 1993 (!); geef dat nou es meetbare criteria, parameters en grenswaarden die het plannen van betere, snellere, mooiere, etc fietsroutes ondersteunen.
Scroll naar boven