Deze website gebruikt cookies om onder andere bezoekerstatistieken te meten via Google Analytics en om content via sociale media te tonen en te delen.
Meer informatie
Melding sluiten
Zoeken
Zoek in kennisbank
Zoek in bijeenkomsten
Zoek in adressenboek
Over Fietsberaad
inloggen
Nieuws
Nieuwsbrieven
Bijeenkomsten
Aankomende bijeenkomsten
Meld uw bijeenkomst aan
Kennisbank
Kennisdocument uploaden
Alle kennis
Over de kennisbank
Tools
Adressenboek
Themasites
Platform Ruimte voor lopen
Platform Veilig Fietsen
Tour de Force
Menu openen
Nieuws
Bijeenkomsten
Kennisbank
Adressenboek
Over Fietsberaad
Themasites
Mijn profiel
Gebruiker
Home
/
Kennisbank
/
Snelle fietsroute voor de millenial, rustige route voor de seniore fietsfanaat
/
Wat is hier nu het bruikb
Terug naar overzicht
Wat is hier nu het bruikb
André Pettinga
, Cyclemotions
10-12-2018 om 13:04
Wat is hier nu het bruikbare nieuws voor de planners, pleiters en politici? Er is geen definitie van ''Aantrekkelijkheid'' gegeven. Ook het verschil tussen ''fietsaantrekkelijkheid'' en ''beleving'' is niet beschreven. En ''afwisseling'' is echt geen hoofdeis, het is gewoon onderdeel (criterium) dat onder (!) ''Aantrekkelijkheid'' van fietsroutes valt. Bij ''prikkels'' gaat het kennelijk om ''verkeersprikkels'', (te) complexe verkeerssituaties; wel dat valt onder de hoofdeis Verkeersveiligheid, eventueel onder de hoofdeis Comfort. Het is nu echt tijd voor (objectief) empirisch onderzoek over Aantrekkelijkheid (incl. beleving), dus wat fietsers doen in de praktijk m.b.t. routekeuze en waarom en dus geen meningenonderzoek. Kom op zeg, die hoofdeis Aantrekkelijkheid dateert al van 1993 (!); geef dat nou es meetbare criteria, parameters en grenswaarden die het plannen van betere, snellere, mooiere, etc fietsroutes ondersteunen.
Log in om te reageren
inloggen
Terug naar 'Snelle fietsroute voor de millenial, rustige route voor de seniore fietsfanaat'
Submenu openen
Wat is hier nu het bruikb
Document uploaden
Scroll naar boven