München scoort met FietsSter campagne

  • Soort:Nieuws Fietsberaad
  • Datum:23-06-2010

'Radlstar' heet de eigentijdse campagne waarmee de stad München de fiets weer een wat cooler imago heeft gegeven. Fietsers konden zich door een professionele fotograaf laten vereeuwigen en het publiek mocht de winnaar kiezen. En daarmee vielen aardige prijzen te winnen.


München is dit voorjaar met een grote promotiecampagne gestart rond de fiets. Opzet is dat er 1 miljoen per jaar wordt uitgetrokken om meer mensen in München - toch al één van de meer fietsvriendelijke steden in Duitsland - op de fiets te krijgen. Onderdeel van de campagne vormde het Radlstar initiatief. Gesponsord door een fabrikant van fietskleding konden fietsers zich met hun vervoermiddel laten fotograferen. Dat deden in totaal 900 mensen. De foto's werden op internet geplaatst en het publiek mocht de fraaiste kiezen. Die ontving van de kledingfabrikant een tegoedbon van €4000,-.

Relevantie

Terug naar 'Kennisbank'
Submenu openen

München scoort met FietsSter campagne

Scroll naar boven