De fotowedstrijd kreeg veel aandacht, maar de campagne omvatte veel meer. Een nachtelijke fietsrit, een fietsvoorjaarsmarkt, enorme reclameborden op de gevels, speciale markering op het wegdek , fietsveiligheidscontroles, brochures, een speciale website, enzovoort.
Dat ging niet ongemerkt voorbij aan de Münchenaren. Uit een enquête van het Wuppertal Institut für Klima, Umwelt und Energie bleek dat 60% wist van de campagne en daarvan vond 80% het een prima initiatief. 65% kreeg door de campagne zin om te gaan fietsen. Het stimuleerde ook fietsers om te blijven fietsen, zei 38%. En 13% gaf aan daadwerkelijk meer te zijn gaan fietsen.
Ondertussen is het fietsaandeel in München tussen 2008 en 2011 toegenomen van 14 tot 17%. Het is ook veiliger geworden. Het aantal fietsgewonden nam met 14% af in 2010, vergeleken met het jaar er voor. Veiligheid was ook één van de campagne-thema's.
In hoeverre de cijfers het directe resultaat zijn van campagne, kunnen de onderzoekers niet precies aangeven. Maar in ieder geval geeft het zelf gerapporteerde gedrag uit de enquête München voldoende aanleiding ook komende jaren op de ingeslagen weg door te gaan. Tot nu toe werd ruim 8 ton in de campagne gestoken.