24 tips om bedrijfsfietsen te promoten

  • Soort:Nieuws Fietsberaad
  • Datum:16-02-2007

Organiseer eens in de week een loterij waarbij steeds één werknemer wordt uitgeloot. Is deze die dag met de fiets naar het werk gekomen, dan wint hij of zij een prijs van 50 euro. Deze en andere tips staan in een ideeënbundel van de Duitse stad Stuttgart. Die wil zo het woon-werkfietsen stimuleren.


Organiseer eens in de week een loterij waarbij steeds 1 werknemer wordt uitgeloot. Is deze die dag met de fiets naar het werk gekomen, dan wint hij of zij een prijs van € 50,-. Deze en andere tips staan in een ideeënbundel van de Duitse stad Stuttgart. Die wil zo het woon-werkfietsen stimuleren.

In de gemeentelijke uitgave staan de gebruikelijk tips om woon-werkfietsen aantrekkelijker te maken als de aanschaf van kledinglockers en het creëren van douchegelegenheid.
Maar tijdens de bijeenkomsten die leidden tot de tipbundel kwamen ook andere ideeën op. Bijvoorbeeld om binnen het bedrijf een soort ombudsman voor fietsers aan te wijzen om de communicatie tussen fietsers en bedrijf te kanaliseren. Of om werknemers te voorzien van een gedetailleerde fietsroute van huis naar kantoor. In ieder geval zou men voor alle nieuwe werknemers een folder kunnen maken met de nodige fietstips. En waarom niet het jaarlijkse bedrijfsuitje de volgende keer op de fiets plannen? Ook de inzet van intranet, bijvoorbeeld om de prestaties van fietsers vast te leggen, komt in de brochure aan de orde.
De meeste plannen kosten minder dan 500 euro, soms zelf minder dan 50 euro.

Voor meer informatie, bezoek de website van de stad Stuttgart, Duitsland.

Relevantie

Terug naar 'Kennisbank'
Submenu openen

24 tips om bedrijfsfietsen te promoten

Scroll naar boven