Deze website gebruikt cookies om onder andere bezoekerstatistieken te meten via Google Analytics en om content via sociale media te tonen en te delen.
Meer informatie
Melding sluiten
Zoeken
Zoek in kennisbank
Zoek in bijeenkomsten
Zoek in adressenboek
Over Fietsberaad
inloggen
Nieuws
Nieuwsbrieven
Bijeenkomsten
Aankomende bijeenkomsten
Meld uw bijeenkomst aan
Kennisbank
Kennisdocument uploaden
Alle kennis
Over de kennisbank
Tools
Adressenboek
Themasites
Platform Ruimte voor lopen
Platform Veilig Fietsen
Tour de Force
Menu openen
Nieuws
Bijeenkomsten
Kennisbank
Adressenboek
Over Fietsberaad
Themasites
Mijn profiel
Gebruiker
Home
/
Kennisbank
/
30 km/uur: lagere snelheid betekent niet altijd minder ongevallen
/
complexe situaties : is h
Terug naar overzicht
complexe situaties : is h
Paul Plak
, Agora
01-02-2021 om 10:43
complexe situaties : is het niet ergens logisch dat op wegen waar veel gebeurt, laden/lossen, oversteken, fietsen, parkeren, winkelen, etc. men als autobestuurder de situatie als extra gevaarlijk beoordeelt en daarmee langzamer gaat rijden ? Ook door het feit dat de snelheid beperkt is tot 30 km/u, hebben de voetgangers en fietsers minder angst dan bij 50 km/u en zijn zij wat vrijer in de omgang ipv bang op de stoepen te blijven ? de problematiek van "grijze" wegen met belangrijke stroom- en belangrijke erffunctie blijft een hele lastige opgave. Wel fijn dat onderzoek de moeijkheidsgraad onderstreept, en vaststelt dat met zone 30 alleen op de toegestane snelheid werken ruim onvoldoende is.
Log in om te reageren
inloggen
Terug naar '30 km/uur: lagere snelheid betekent niet altijd minder ongevallen'
Submenu openen
complexe situaties : is h
Document uploaden
Scroll naar boven