Ontwikkeling Netwerk Safety Index gemeente Amsterdam

  • Soort:Onderzoeksrapporten
  • Auteur:Dr. G.J. Wijlhuizen e.a.
  • Uitgever:SWOV
  • Datum:27-11-2017

Het in dit rapport beschreven onderzoek is erop gericht om te komen tot een zo eenvoudig mogelijk hanteerbaar instrument (NSI) waarvan is aangetoond dat het een score ‘relatief onveilig&' geeft voor alle 50km/uur-locaties waar het ook relatief onveilig is, in termen van aantallen verkeersongevallen per weglengte.

&


 

Klik op de knop om de link te openen (opent in een nieuw venster)

downloaden
  • De gemeente Amsterdam voert een proactief risicogestuurd verkeersveiligheidsbeleid (Meerjarenplan Verkeersveiligheid 2016-2021, Gemeente Amsterdam, 2016). Een belangrijke reden voor de toenemende belangstelling voor de proactieve aanpak is dat de registratie van verkeersongevallen sinds 2009 te wensen overlaat, waardoor de kwaliteit van de beschikbare gegevens onvoldoende is.
    In dit rapport wordt verslag gedaan van het wetenschappelijk onderzoekswerk dat is uitgevoerd door SWOV in samenwerking met ANWB en de gemeente Amsterdam om een Network Safety Index (NSI) te ontwikkelen voor 50km/uur-wegen in Amsterdam. De keuze voor 50km/uur-wegen is
    gemaakt omdat in steden op deze wegen de meeste ernstige verkeersongevallen plaatsvinden.

     

Relevantie

Terug naar 'Kennisbank'
Submenu openen

Ontwikkeling Netwerk Safety Index gemeente Amsterdam

Scroll naar boven