Vreemd vind ik het dat me

Vreemd vind ik het dat men per Gemeente uit mag maken wat men doet met de speed-pedelec. Is idem met de Brommobiel. Soms mag je geen brommobiel inhalen, maar een groot landbouwvoertuig wel. Dus de verschillen zijn weer zo enorm groot, net als wel of geen voorrang op rotondes. Ook de EU kent vele verschillen, dus waar moeten we heen met al die verschillen als we het in eigen land er al moeilijk mee hebben, dan moet het voor een toerist zeker nog onduidelijker over komen. De snellere fietser voelt zich onveiliger!? Ik ben 60 en fiets al sinds 1991 door NL en heb me nog nooit onveilig gevoeld, onze kinderen hebben jaren (fietsvakantie) mee gefietst en zijn in alle provincies geweest hebben de grote steden gefietst (A''dam, Den Haag, R''dam, Eindhoven, Den Bosch, Nijmegen, Arnhem, Utrecht enz) Nooit hebben ze angst gehad, maar moesten we de weg delen met alle andere weggebruikers en we hebben nooit een ongeval gehad door een ander!!! Als er iets was, lag het aan het (tegel) fietspad of een paal in het pad en vermoeidheid. Nederland moet in dorpen en kleine steden meer inspelen op gedeelde ruimte (shared space) Als de VRI eens niet werkt weet men niet meer hoe de weg over te komen. Wij hebben hier weinig VRI net in de grootste plaats in ZeeVla; Terneuzen heb je kruisingen met speciale VRI voor voetgangers en de andere plaatsen alleen op de grote rondwegen. Dit gaat allemaal prima. Dus waarom zo vertroetelen, mensen moeten zelf nadenken. Iemand die met navigatie rijdt wordt hoe dan ook afgeleid en let niet meer zo goed op borden. Als een situatie anders is, ziet men dat niet, omdat men op de navigatie afgaat. Daarom moet men de Speed-pedelec ook een plek geven en de berijder moet zich er van bewust zijn dat ie zich aan de plaatselijke omstandigheden aan moet passen net als een andere weggebruiker of dat nu een voetganger is of een bestuurder van een motorvoertuig of een ....fiets!!
Scroll naar boven