Deze website gebruikt cookies om onder andere bezoekerstatistieken te meten via Google Analytics en om content via sociale media te tonen en te delen.
Meer informatie
Melding sluiten
Zoeken
Zoek in kennisbank
Zoek in bijeenkomsten
Zoek in adressenboek
Over Fietsberaad
inloggen
Nieuws
Nieuwsbrieven
Bijeenkomsten
Aankomende bijeenkomsten
Meld uw bijeenkomst aan
Kennisbank
Kennisdocument uploaden
Alle kennis
Over de kennisbank
Tools
Adressenboek
Themasites
Platform Ruimte voor lopen
Platform Veilig Fietsen
Tour de Force
Menu openen
Nieuws
Bijeenkomsten
Kennisbank
Adressenboek
Over Fietsberaad
Themasites
Mijn profiel
Gebruiker
Home
/
Kennisbank
/
Deelfiets geen alternatief voor de auto
/
Het kan zo zijn dat dat n
Terug naar overzicht
Het kan zo zijn dat dat n
Roel Dobbelsteijn
, Gemeente Utrecht
04-01-2021 om 14:28
Het kan zo zijn dat dat nu nog niet echt het geval is, maar de potentie blijft groot om dat wel te worden (alternatief voor auto). Alles hangt samen met een goede treinbediening van stations (liefst met IC en/of frequent) en een veel grotere beschikbaarheid van deelfietsen/OV-fietsen bij die stations.
Als je ergens komt en er is geen OV-fiets beschikbaar, is je bereik veel minder groot. Dan kijkt men weer snel naar de auto. Dus NS, vooral OV-fietsen blijven bijplaatsen bij alle stations. De stations in Leidsche Rijn en Vleuten de Meern zijn voorbeelden van stations met een groot achterland (bedrijventerreinen en bestemmingen op fietsafstand) maar met een schrijnend tekort aan OV-fietsen. Gevolg: veel autogebruik. Dat kan anders!
Log in om te reageren
inloggen
Terug naar 'Deelfiets geen alternatief voor de auto'
Submenu openen
Het kan zo zijn dat dat n
Document uploaden
Scroll naar boven