Campagnevoorbeeld - Graveerdagen

  • Soort:Brochures & Flyers
  • Auteur:Fietsberaad
  • Uitgever:Fietsberaad
  • Datum:17-02-2010

Actie van de Gemeente Eindhoven waarbij inwoners van Eindhoven door middel van een brochure en andere communicatiemiddelen geattendeerd worden op gratis graveren en registreren van hun fiets met een unieke persoonlijke code. Het gaat niet om postcodes graveren.


 

Klik op de knop om de link te openen (opent in een nieuw venster)

downloaden
  • Campagnevoorbeeld Graveerdagen

    PosterGraveerdagenEindhoven

    1 Inleiding

    In deze notitie is een korte beschrijving gegeven van de campagne Graveerdagen in Eindhoven. Een overzicht van campagnematerialen is opgenomen in het PDF bestand.

    1.1 Omschrijving

    Actie van de Gemeente Eindhoven waarbij inwoners van Eindhoven door middel van een brochure en andere communicatiemiddelen geattendeerd worden op gratis graveren en registreren van hun fiets. Bij fietsen waar het framenummer niet meer zichtbaar is, kan elke inwoner zijn/haar fiets herkenbaar maken door de fiets gratis te laten graveren met een persoonlijke unieke code. Daarnaast wordt het fietsframe ook nog eens voorzien van een niet verwijderbare sticker met dezelfde unieke code. Het laatste is gedaan om fietsdieven te laten zien dat die fiets is geregistreerd. Gehoopt wordt dat de fietsdief die fiets dan laat staan.

    Vanwege de discussie die er in Nederland is rondom graveren van de fiets dient opgemerkt te worden dat het hier niet gaat om postcodes graveren. In 2009 heeft het Centrum Fietsdiefstal het advies gegeven om geen postcodes te graveren omdat die niet te herleiden zijn tot één specifiek persoon. Indien men gaat graveren is aangeraden het RAI standaardframenummer te gebruiken. Klik hier om naar het Basisdocument aanbrengen RAI standaardframenummer op een fiets te gaan.

    1.2 Wanneer

    8-9-10-12-17-18- en 19 september 2009.

    1.3 Betrokken partijen

    • Gemeente Eindhoven (campagneorganisatie)
    • Tweewielercentrum Paul van den Broek (lokale rijwieldealer van o.a. fietssloten)
    • De Rijwielcentrale (lokale rijwieldealer van o.a. fietssloten)
    • Stadstoezicht
    • Promoteam
    • Registratie/graveerteam

    1.4 Doel(en)

    Voorkomen fietsdiefstal, registreren van de fietskenmerken in een fietspaspoort.

    1.5 Doelgroep(en)

    Alle fietseigenaren van de gemeente Eindhoven.

    1.6 Campagnematerialen

    • Brochure gericht aan de inwoners van de Gemeente Eindhoven/Woensel Noord.
    • Bierviltjes in sportkantines.
    • Commercial (slideshow) die 4 weken gedraaid heeft op 6 grote flatscreens in de lokale C-1000.
    • 140 A0 posters langs de directe toegangswegen.
    • Fietsgraveerdagen op de locatie:
    o 5 x Chalets in Sportcomplex Eindhoven-Noord
    o 4 x Chalets in het centrum

    • Website campagneorganisatie: http://www.eindhoven.nl 

    1.7 Kosten
    € 25.000,-

    1.8 Effecten
    Er zijn geen effecten bekend over de toename of afname van het aantal fietsdiefstallen.

    Brochure verstuurd naar 15.000 brievenbussen.
    Aantal graveringen en registreringen 1.208 fietsen.

Relevantie

Terug naar 'Kennisbank'
Submenu openen

Campagnevoorbeeld - Graveerdagen

Scroll naar boven