Van dominee naar koopman

  • Soort:Artikelen Fietsverkeer
  • Auteur:Ron Hendriks
  • Uitgever:Fietsverkeer 34
  • Datum:05-06-2014

De Dutch Cycling Embassy (DCE) had het niet makkelijk de laatste jaren. De ambities waren er altijd wel, maar de financiën om die ambities waar te maken hielden geen gelijke tred.&


 

Klik op de knop om de link te openen (opent in een nieuw venster)

downloaden
  • Dat leidde ertoe dat er wel regelmatig Nederlandse fietsexperts naar ontwikkelingslanden vlogen of naar de VS en Canada om daar in ruil voor een vliegticket presentaties te geven over de Nederlandse fietskennis. Omzet voor het Nederlandse bedrijfsleven vloeide daar nauwelijks uit voort.

    Het is tijd voor een volgende stap, vindt Aletta Koster, sinds september 2013 directeur van de DCE. 

    'In je eentje kom je als fietsexpert niet verder. Dat model werkt niet meer, in ieder geval niet voor ons.Daarom moet je samenwerken met publieke partners, private partners en maatschappelijke partners. We moeten dat zo zien te organiseren dat je ermee naar buiten kunt komen. Dat is ook wat de klant wil.’

    ‘We maken daarom op per land consortia van publieke-, private-, kennis- en maatschappelijke partijen die worden aangestuurd door één van de deelnemers en we benaderen samen die klant. In zo’n consortium zit bijvoorbeeld een gemeente als Amsterdam of Nijmegen en bureaus als Berenschot of Goudappel en de Universiteit Twente.’

Relevantie

Scroll naar boven