Imagineering: de marketing van snelfietsroutes

  • Soort:Presentatie
  • Auteur:Ineke Spapé
  • Uitgever:SOAB / NHTV Verkeerskunde en Stedenbouw
  • Datum:01-03-2011

Imagineering: de marketing van snelfietsroutes
; door Ineke Spapé (Directeur SOAB Adviseurs Woonomgeving en lector Verkeer en Stedenbouw aan de NHTV te Breda). Deze presentatie / workshop is gehouden tijdens de bijeenkomst op 1 maart 2011 'Snelle fietsroutes als vitale mobiliteitsschakel'.


 

Klik op de knop om de link te openen (opent in een nieuw venster)

downloaden
  • In het kader van het project 'Fiets filevrij' heeft de Fietsersbond - in samenwerking met het Stimuleringsfonds voor Architectuur (SfA) en het Fietsberaad - op 1 maart 2011 de bijeenkomst 'Snelle fietsroutes als vitale mobiliteitsschakel' georganiseerd.

    Er was eens….. een snelfietsroute.
    Het ontwerpen van en proces rond een mooie, strakke snelfietsroute of fietssnelweg is al een uitdaging op zich. Maar dan is het werk nog niet af. Want hoe de (potentiële) fietsers te informeren over de (nieuwe) route? Of beter nog: hoe ze op een aantrekkelijke, uitdagende manier over te halen of te stimuleren de nieuwe route te (gaan) fietsen? Met andere woorden: hoe kunnen we marketing en branding van snelle fietsroutes vorm geven? Ineke Spapé (vanaf het begin als adviseur betrokken bij Fiets Filevrij) gaat in op nieuwe tools als social media en imagineering. Kunnen we door een creatief proces met inzet van social media en imagineering de (potentiële) fietsers zelf beter betrekken bij de routes?
    En de fietsers beleefden de route nog lang en gelukkig.....

Relevantie

Terug naar 'Kennisbank'
Submenu openen

Imagineering de marketing van snelfietsroutes

Scroll naar boven