Deze website gebruikt cookies om onder andere bezoekerstatistieken te meten via Google Analytics en om content via sociale media te tonen en te delen.
Meer informatie
Melding sluiten
Zoeken
Zoek in kennisbank
Zoek in bijeenkomsten
Zoek in adressenboek
Over Fietsberaad
Corona maatregelen
inloggen
Nieuws
Bijeenkomsten
Aankomende bijeenkomst
Voeg bijeenkomst toe
Kennisbank
Alle kennis
Tools
Adressenboek
Themasites
Platform Veilig Fietsen
Innovaties Fietsparkeren
Tour de Force
Menu openen
Corona maatregelen
Nieuws
Bijeenkomsten
Kennisbank
Adressenboek
Themasites
Over Fietsberaad
Mijn profiel
Gebruiker
Home
/
Kennisbank
/
Het Safety in Numbers effect bestaat echt
/
@Kees Jouw opmerking is pertinent. In feite gaat dit statistisch onderzoek terug tot 1949 waar een z
Terug naar overzicht
@Kees Jouw opmerking is pertinent. In feite gaat dit statistisch onderzoek terug tot 1949 waar een z
Chris Scurbecq
, OCMW
05-06-2017 om 16:00
@Kees Jouw opmerking is pertinent. In feite gaat dit statistisch onderzoek terug tot 1949 waar een zekere Smeed een correlatie zag tussen een daling van het aantal ongelukken/sterfgevallen en de stijging van gemotoriseerd verkeer: hoe meer auto's, hoe minder slachtoffers per kop (> Smeed's Law). In 2003 heeft Jacobsen deze correlatie aangetoond tussen fietsers, voetgangers en gemotoriseerd verkeer, hier ook een omgekeerde correlatie (> Safety by Numbers). Simpel gesteld: als men
Log in om te reageren
inloggen
Terug naar 'Het Safety in Numbers effect bestaat echt'
Submenu openen
@Kees Jouw opmerking is pertinent. In feite gaat dit statistisch onderzoek terug tot 1949 waar een z
Scroll naar boven