Bij sommige bestuurders i

Bij sommige bestuurders is de fietsstraat erg populair, begrijpelijk immers met een fietstraat is een afzonderlijk fietspad overbodig en zelfs een fietsstrook. Zo kan je met minder ruimte toe en toch de indruk wekken van een fietsbeleid. Met een versoepeling van de norm sluit het CROW zich hierbij aan, evenveel auto''s als fietsers dus 1/1 ook dan is den fietsstraat volgens de CROW mogelijk. De kwetbare fietsers legt het loodje!

Reacties

Huibert alles draait om ruimte ruimte en nog eens ruimte. Al die e-auto''s (vervangingsauto''s) is geen oplossing maar draagt alleen maar meer bij aan het probleem. En Shared Space is echt niet zo''n geweldige oplossing. In Haren waar ik vaak kom, een van de eerste projecten vinden mensen het echt niet zo geweldig. Het blijft er druk, druk en nog eens druk. Maar in Goes bij de kerken lijkt het goed te werken. Daar is het niet zo druk.
Klopt, Roland. Het hele huidige 30km beleid laat zich van gemeentenwege net zo makkelijk lezen als bezuinigingsbeleid met de fietser als slachtoffer. In Middelburg, waar ik woon, verdwijnen zelfs hele ooit door de gemeente vastgestelde hoofdfietsroutes compleet door het instellen van 30km zones waarbij fietsstroken, fietspaden en de hoofdfietsroutes alsmede alle voorrangssituaties voor die routes verdwijnen als sneeuw voor de zon. Zelfs doorgaande wegen worden dmv een 30km zonebord van alle fietsgemakken ontdaan De gemeente noemt dit simpelweg en volkomen onterecht ''shared space''. Je moet maar durven. Het gaat slecht met de fietser in de stad. Alle adviezen en bijkomende voorwaarden doen geen recht aan de praktijk van alledag.
Scroll naar boven