Deze website gebruikt cookies om onder andere bezoekerstatistieken te meten via Google Analytics en om content via sociale media te tonen en te delen.
Meer informatie
Melding sluiten
Zoeken
Zoek in kennisbank
Zoek in bijeenkomsten
Zoek in adressenboek
Over Fietsberaad
inloggen
Nieuws
Nieuwsbrieven
Bijeenkomsten
Aankomende bijeenkomsten
Meld uw bijeenkomst aan
Kennisbank
Kennisdocument uploaden
Alle kennis
Over de kennisbank
Tools
Adressenboek
Themasites
Platform Ruimte voor lopen
Platform Veilig Fietsen
Tour de Force
Menu openen
Nieuws
Bijeenkomsten
Kennisbank
Adressenboek
Over Fietsberaad
Themasites
Mijn profiel
Gebruiker
Home
/
Kennisbank
/
Fietsstraten buiten de bebouwde kom: breder en met minder auto’s
/
Fietsstroken van voldoend
Terug naar overzicht
Fietsstroken van voldoend
Roland -
04-02-2021 om 14:17
Fietsstroken van voldoende breedte dus waarbij de rijloper niet veel breder is dan de fietsstrook zijn een goed alternatief voor fietsstraten. Dat geeft de onderzoeksvraag:
Wanneer is een fietsstraat beter dan fietsstroken
?
- Een max snelheid van 30 of 40 km met bijbehoudende drempels verbetert de aantrekkelijkheid van de fietsroute.
- Opmerkelijk dat ook is gekeken naar parallelwegen. Daar is vaak voldoende ruimte voor fietspaden. doch de doorstroming van het autoverkeer op de hoofdbaan geeft hier de doorslag, niet de kwaliteit van de fietsroute.
Log in om te reageren
inloggen
Terug naar 'Fietsstraten buiten de bebouwde kom: breder en met minder auto’s'
Submenu openen
Fietsstroken van voldoend
Document uploaden
Scroll naar boven