Even op een rij kort door de bocht de hoofdbevindingen:
- Op fietspaden met markering wordt in het donker wordt minder in kritieke zones (nabij wegrand en midden van het tweerichtingenfietspad) gereden door (brom- en snor)fietsers dan op fietspad zonder markering.
- Op brede (4m) fietspaden wordt minder in kritieke zones gereden dan op smallere 3,5m brede fietspaden.
- Op fietspaden met kantmarkering en een dubbele asmarkering wordt minder in kritieke zones gereden dan op fietspaden zonder markering.
- Op fietspaden met brede dubbele asmarkering (30 cm ruimte tussen asstrepen) rijden duorijders minder op de verkeerde weghelft dan op fietspaden met smalle (10 cm tussenruimte) dubbele asmarkering.
- Wel is nader onderzoek nodig naar de onderlinge afstand tussen duofietsers, die mogelijk zeer dicht naast elkaar fietsen bij dubbele asmarkering.
Versiebeheer:
23-12-2021: Versie 2 (augustus 2020). Op pagina 32 van het rapport is uit de grafiek nu af te leiden dat circa 15-20% van de duorijdes op de fietspaden De Bilt en Rotterdam op een onderling afstand van 80 cm of korter van elkaar rijden.