Fietsberaadnotitie: vernieuwde inzichten in boogstralen en remafstanden
Sinds de Ontwerpwijzer Fietsverkeer van CROW verscheen in 2016 zijn er naast de ‘standaardfiets’, waar de ontwerpwijzer op is gebaseerd, diverse ‘buitenmodelfietsen’ bijgekomen op het fietspad. Haskoning onderzocht in opdracht van CROW-Fietsberaad of de huidige richtlijnen voor boogstralen en remafstanden nog voldoen voor deze nieuwe fietstypen en adviseert op basis van het onderzoek om de boogstralen bij ontwerpsnelheden van 12 en 20 km/h te verruimen.
Sinds de Ontwerpwijzer Fietsverkeer van CROW verscheen in 2016 zijn er naast de ‘standaardfiets’, waar de ontwerpwijzer op is gebaseerd, diverse ‘buitenmodelfietsen’ bijgekomen op het fietspad. Haskoning onderzocht in opdracht van CROW-Fietsberaad of de huidige richtlijnen voor boogstralen en remafstanden nog voldoen voor deze nieuwe fietstypen en adviseert op basis van het onderzoek om de boogstralen bij ontwerpsnelheden van 12 en 20 km/h te verruimen.