Profiel

Avatar
Een recent (2021) onderzoek omschrijft mij als: “overtuigende onderzoeker die mensen inspireert door kennis bevlogen over te dragen. Staat boven de materie, weet wat essentieel is en wat de beste richting is. Hij ziet het eindplaatje, weet dit met feiten te onderbouwen en gebruikt de gefundeerde overtuiging als kompas. Hij werkt hard om de juiste dingen goed te doen en borgt de kwaliteit. Hij heeft overzicht over hoofd- en bijzaken en brengt problemen efficiënt en gestructureerd terug naar de essentie.” Ik herken mezelf volledig in deze omschrijving. Door de jaren heen heb ik me ontwikkeld tot strateeg en communicator in mobiliteit en bereikbaarheid. Een mix van technische maatregelen, beleid en organisatie én communicatie is de basis voor mobiliteitsoplossingen. In mijn vakwereld noemen we dat de 3 E’s, van engineering, enforcement en education. In de jaren tachtig ben ik afgestudeerd als verkeerskundig ingenieur. Ik leerde vervolgens dat je als technisch opgeleid professional slechts een klein gedeelte van het spectrum van de verkeerskunde bestrijkt. Verkeer is vaak een politiek gevoelig onderwerp, zeker als het in de samenleving leeft, zoals verkeersveiligheid en parkeeroverlast. De jaren negentig stonden voor mij in het teken van ontwikkeling in bestuur, organisatie en management. Vooral op de Universiteit van Amsterdam en in de actieve politiek heb ik mijn kennis en vaardigheden verder ontwikkeld. Daardoor ben ik bestuurlijk maar ook organisatorisch betrokken en bewust. Als professional laat ik mijn politieke opvattingen uiteraard thuis. In het nieuwe millennium worden mensen steeds vaker betrokken bij hun buurt, hun wijk en hun gemeente. Toen ik me daar bewust van werd, ben ik aan de gang gegaan met mijn communicatieve doorontwikkeling. Opleidingen aan de HvU, Nyenrode en het instituut SRM hebben hieraan bijgedragen. Vooral ruimte en inhoud geven aan participatie en het verwerven van begrip en draagvlak zijn mijn expertises geworden. Op die wijze heb ik door mijn carrière heen een goede basis gelegd onder mijn functioneren als veelzijdig verkeersplanoloog. Ik werk graag hard aan het realiseren van doelstellingen en ga daarbij systematisch te werk. Tegelijkertijd laat ik me ook graag verrassen door onvoorspelbare gebeurtenissen. Het onpartijdig beschouwen van mensen en gebeurtenissen, op zoek naar het totaalbeeld, vind ik een uitdaging. Ik ben een onafhankelijk, creatief en integer persoon met hoogstaande principes.Een recent (2021) onderzoek omschrijft mij als: “overtuigende onderzoeker die mensen inspireert door kennis bevlogen over te dragen. Staat boven de materie, weet wat essentieel is en wat de beste richting is. Hij ziet het eindplaatje, weet dit met feiten te onderbouwen en gebruikt de gefundeerde overtuiging als kompas. Hij werkt hard om de juiste dingen goed te doen en borgt de kwaliteit. Hij heeft overzicht over hoofd- en bijzaken en brengt problemen efficiënt en gestructureerd terug naar de essentie.” Ik herken mezelf volledig in deze omschrijving. Door de jaren heen heb ik me ontwikkeld tot strateeg en communicator in mobiliteit en bereikbaarheid. Een mix van technische maatregelen, beleid en organisatie én communicatie is de basis voor mobiliteitsoplossingen. In mijn vakwereld noemen we dat de 3 E’s, van engineering, enforcement en education. In de jaren tachtig ben ik afgestudeerd als verkeerskundig ingenieur. Ik leerde vervolgens dat je als technisch opgeleid professional slechts een klein gedeelte van het spectrum van de verkeerskunde bestrijkt. Verkeer is vaak een politiek gevoelig onderwerp, zeker als het in de samenleving leeft, zoals verkeersveiligheid en parkeeroverlast. De jaren negentig stonden voor mij in het teken van ontwikkeling in bestuur, organisatie en management. Vooral op de Universiteit van Amsterdam en in de actieve politiek heb ik mijn kennis en vaardigheden verder ontwikkeld. Daardoor ben ik bestuurlijk maar ook organisatorisch betrokken en bewust. Als professional laat ik mijn politieke opvattingen uiteraard thuis. In het nieuwe millennium worden mensen steeds vaker betrokken bij hun buurt, hun wijk en hun gemeente. Toen ik me daar bewust van werd, ben ik aan de gang gegaan met mijn communicatieve doorontwikkeling. Opleidingen aan de HvU, Nyenrode en het instituut SRM hebben hieraan bijgedragen. Vooral ruimte en inhoud geven aan participatie en het verwerven van begrip en draagvlak zijn mijn expertises geworden. Op die wijze heb ik door mijn carrière heen een goede basis gelegd onder mijn functioneren als veelzijdig verkeersplanoloog. Ik werk graag hard aan het realiseren van doelstellingen en ga daarbij systematisch te werk. Tegelijkertijd laat ik me ook graag verrassen door onvoorspelbare gebeurtenissen. Het onpartijdig beschouwen van mensen en gebeurtenissen, op zoek naar het totaalbeeld, vind ik een uitdaging. Ik ben een onafhankelijk, creatief en integer persoon met hoogstaande principes.
 
Scroll naar boven