Nul verkeersdoden in 2050

Nul verkeersdoden in 2050 is onrealistisch en lijkt vooral gebruikt te worden om allerlei maatregelen door te drukken waar geen draagvlak voor is zoals ISA dat onnodig vrijheidsbeperkend is terwijl er ook systemen zijn die alleen ingrijpen als het echt nodig is. Daarnaast zie ik het als een verdienste van de NL-verkeersveiligheid dat steeds meer hoogbejaarde fietser betrokken gewond/gedood worden in het verkeer. Niet dat ik oude mensen een akelig verkeersongeval toewens maar omdat wij tot op zeer hoge leeftijd zonder al te veel ongevalsrisico aan het verkeer kunnen blijven deelnemen. De sterke vergrijzing van de maatschappij plus de verbeterde verkeersveiligheid resulteert in het langer actief kunnen blijven deelnemen aan het verkeer van méér senioren en dat leidt onvermijdelijk tot meer verkeersdoden zonder dat de verkeersveiligheid daardoor aangetast wordt.

Reacties

Dat zou heel goed kunnen. Er wordt ook helemaal geen rekening mee gehouden dat er meer ouderen in het verkeer zitten. Het wordt heel erg ingewikkeld, teveel prikkels. Ook mijn man 78 gaat soms over een voetpad door het park omdat ie de reguliere weg te gevaarlijk vindt met al die auto ''s die overal maar parkeren. Mijn kinderen leerde ik altijd tegen het eenrichtingsverkeer te fietsen omdat de weg die ze eigenlijk moesten fietsen te gevaarlijk was met iedere keer links-afslaan. De fiets hoort voor jong en oud te zijn, niet alleen voor de categorie 18-60. Fietsers moeten gewoon anarchistischer worden. Het is het enige wat helpt voor het eens doordringt tot die suffe koppen van beleidsmakers.
Scroll naar boven