Fijn dat de fiets wel 10

Fijn dat de fiets wel 10 keer genoemd wordt in het Ontwerp Klimaatakkoord maar daarmee is het nog geen beter akkoord. Het Klimaatakkoord gaat in de eerste plaats om CO2-reductie en dat is aantoonbaar een dwaze keuze (geen meetbaar effect, idioot hoge kosten, toenemende afhankelijkheid van fossiele brandstoffen, verlies van landbouwareaal voor voedselproductie en grootschalige vernietiging van bossen). Dat de fiets mooi in het verhaal past is gefundenes Fressen... Je kunt het ook omdraaien: een omvangrijk beleid om Nederland leefbaarder te maken door automobiliteit te ontmoedigen en fietsmobiliteit te stimuleren. CO2-reductie is dan een bijkomend voordeel (voor als je daar belang aan hecht) en niet langer een primaire doelstelling. Het verschil is dat je met een leefbaarheidsbeleid tastbare en meetbare doelen kunt bereiken (minder autoverkeer in steden, meer ruimte voor voetgangers en fietsers, minder fijnstof in stedelijke gebieden) terwijl met CO2-beleid een onmeetbaar doel wordt nagestreefd en leefbaarheid op een tweede/derde plan staat. Ofwel met z''n allen in de file met de elektrische auto. Het gaat dus om de juiste prioriteiten te stellen. Dan volgen vanzelf de juiste maatregelen en daarbij kan wel degelijk enige CO2-reductie gerealiseerd worden. Nogmaals voor wie daar belang aan hecht.
Scroll naar boven