Campagne om vaker de fiets te pakken in Noord-Brabant en Limburg

  • Soort:Nieuws Fietsberaad
  • Datum:29-05-2024
Met de gedragscampagne IkSwitch.nu willen de provincies Noord-Brabant en Limburg inwoners stimuleren om de auto te laten staan en te kiezen voor een andere manier van reizen. In eerste instantie richt de campagne zich op de switch naar de fiets en speelt deze in op de mentale gezondheidswinst van het fietsen.

Fietsen geeft je een goed gevoel en je verbrandt er calorieën mee. Met die boodschap gaf oud-topwielrenster op 21 mei het startschot voor de campagne IkSwitch.nu. De campagne wil vooral de mensen die op fietsafstand (tot 7,5 km) of op e-fietsafstand (7,5 – 15 km) van hun werk wonen stimuleren om vaker de fiets te pakken in plaats van de auto.
 
Met onder meer radiocommercials en social media campagnes wil men deze doelgroep bereiken. Op de website www.ikswitch.nu is een tool beschikbaar die inzicht geeft in wat de overstap naar de fiets kan opleveren op het gebied van tijd, geld, calorieverbruik en CO2-uitstoot. Ook kunnen mensen hulp krijgen bij het maken van de overstap van de auto naar de fiets.
 
De campagne is een samenwerking tussen de provincies Noord-Brabant en Limburg, verenigd in SmartwayZ.NL.


Bron: Provincie Limburg

Relevantie

Terug naar 'Kennisbank'
Submenu openen

Campagne om vaker de fiets te pakken in Noord-Brabant en Limburg

Scroll naar boven