Altijd met open ramen rijden naar je werk

  • Soort:Nieuws Fietsberaad
  • Datum:04-05-2021
In Vlaanderen komt men soms met opvallende communicatiecampagnes om verkeersgedrag te beïnvloeden. De bekendste en meest succesvolle zijn de Bob-campagnes. Dit keer een ludieke affichecampagne om de vele voordelen van de fiets in de kijker te zetten.

vsv-campagne.JPGHet is belangrijk dat ook voor functionele verplaatsingen steeds meer mensen voor de fiets kiezen, aldus de Vlaamse minister Peeters van Mobiliteit. De campagne focust dan ook vooral op het fietsen in kader van het woon-werkverkeer en andere korte functionele verplaatsingen. Meer dan de helft van de Vlamingen woont op minder dan 15 kilometer van het werk, dat is een enorme doelgroep want het gaat over een afstand die perfect te overbruggen is met de fiets, volgens de minister. Samen met de Vlaamse Stichting Verkeerskunde (VSV) werd een serie affiches ontwikkeld om dit in beeld te brengen.

Een aantal van die affiches is in de maand mei terug te vinden langs de hoofdwegen en op plakborden in steden en gemeenten. En daarnaast zijn bij verschillende bakkers in meer dan 20 steden ook broodzakken te vinden zijn met de tekst ‘even strakke billen krijgen als je pistolets? Fiets.’

Relevantie

Terug naar 'Kennisbank'
Submenu openen

Altijd met open ramen rijden naar je werk

Scroll naar boven