Kenniscentrum voor fietsbeleid

Actiedag Fietsen Scoort

2010

Hoewel het nog niet storm loopt, hoopt de organisatie van Fietsen Scoort dat maandag 13 september extra veel mensen naar het werk fietsen. Want, zo stelt men, zo’n 2,5 miljoen mensen wonen op minder dan 7,5 kilometer van het werk. Slechts een kwart hiervan komt op de fiets.

In Capelle worden de ambtenaren van de gemeente aangespoord zoveel mogelijk van de fiets gebruik te maken. En ook gemeenten als Helmond, Veldhoven en Geldrop-Mierlo haken aan op de landelijke campagne Fietsen Scoort. In totaal besteden daar 16 bedrijven extra aandacht aan de fiets als alternatief voor het woon-werkverkeer.
In het kader van de Europese Mobiliteitsweek (12 t/m 22 september) krijgt de campagne extra aandacht. Fietsen Scoort wil het woon-werkfietsen stimuleren door 'winstpunten' te registreren. Wie zich als deelnemer op de campagnewebsite aanmeldt en fietskilometers registreert, krijgt de winstpunten op een persoonlijke scorepagina voorgeschoteld. Daaruit valt te zien dat kiezen voor de fiets in plaats van de auto voor de korte ritten al gauw honderden euro’s per jaar bespaart.
Fietsen Scoort richt zich vooral op werkgevers en werknemers. Een werkgever kan iedere fietskilometer van zijn werknemers sponsoren met 1 of meer centen per kilometer. Het verdiende bedrag voor goede doelen wordt in beeld gebracht. Fietsen Scoort werkt hiervoor samen met de organisaties I-CE (Interface for Cycling Expertise) en Oxfam-Novib die zich richten op het ondersteunen van (fiets)projecten in ontwikkelingslanden. Dit jaar hebben 24.500 deelnemers al meer dan vijf miljoen fietskilometers geregistreerd op de website http://www.fietsenscoort.nl.

Nieuws
2007
De nieuwe campagne 'Fietsen Scoort' rekent voor wat fietsen oplevert in termen van het terugdringen CO2, conditieverbetering en financi‘le besparing. Werkgevers kunnen hierin een belangrijke rol spelen.
Artikel
Karin Broer , Fietsverkeer nr. 17
2007
Artikel waarin de vraag centraal staat of communicatie en marketing een extra impuls kunnen geven aan het gebruik van fietsinfrastructuur.
Campagne
Fietsberaad , Fietsberaad
2010
In de campagne Wielwijk Fietst! is een speciaal logo ontwikkeld. Het logo is bij alle fietsactiviteiten van de campagne gebruikt om zo de herkenbaaheid van de fietspromotie te vergroten.

Er zijn nog geen reacties geplaatst

Reactie plaatsen

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen een reactie plaatsen. Vul a.u.b. uw e-mailadres in om uw registratie te controleren

E-mail: