Kenniscentrum voor fietsbeleid

Bewegwijzering

Rapport 2006 Handreiking van SLF over de voor- en nadelen van knooppunt-bewegwijzering, met aanbevelingen en stappenplan.
Artikel
Ron Hendriks , Fietsverkeer
2006 Overzicht van de nieuwste ontwikkelingen in digitale routeplanners voor fietsverkeer: Utrecht, Zuid-Holland, Amsterdam en enkele duitse planners.
Artikel
Dirk Ligtermoet , Fietsverkeer nr. 16
2007 Artikel over nieuwe opzet van de fietsbewegwijzering in Groningen. In het bewegwijzeringsplan is onderscheid gemaakt tussen plaatsen in de omgeving en specifieke doelen in de stad.
Brochure 2003 Informatieblad van SLF over de kenmerken en voor- en nadelen van een bewegwijzering via het knooppuntsysteem.
Nieuws 2015 Houten is een echte fietsstad, maar alle rode fietspaden lijken op elkaar. Niet iedereen weet daarom de weg te vinden naar de verschillende buurten. Om dit probleem op te lossen ontwikkelde de gemeente en de plaatselijke Fietsersbond, geïnspireerd door metrokaarten, een extra bewegwijzeringssysteem: Fietsnet Houten.
Artikel
Karin Broer , Fietsverkeer 22
2009 Wat 20 jaar geleden begon als een initiatief van de afdeling Amsterdam van de Fietsersbond is inmiddels uitgegroeid tot een reeks. Stadsplattegronden speciaal voor fietsers. Voor het vinden van de beste route, maar ook geschikt als promo.
Nieuws 2014 Tot nu toe verschilt de bewegwijzering in Nederland per wegtype en locatie. De nieuwe CROW-publicatie ‘Richtlijn bewegwijzering 2014’ helpt wegbeheerders en overige betrokkenen om de toepassing van wegwijzers te uniformeren en te optimaliseren.
Artikel
Karin Broer , FietsActief
2008 De knooppuntnetwerken zijn bezig aan een onweerstaanbare opmars door Nederland en België. Het systeem heeft grote voordelen, maar fietsers moeten niet gehecht zijn aan de bordjes van de themaroutes. Want die verdwijnen.
Rapport
Stichting Landelijk Fietsplatform
2011 Agenda om de komende jaren de kwaliteit  van de recreatieve routenetwerken (het LF-net en de regionale knooppuntnetwerken) te bewaken en te verbeteren.
Artikel 1995 Het belangrijkste kenmerk van de ANWB-fietsbewegwijzering in Utrecht is dat het geen bijproduct is van de autobewegwijzering.