Kenniscentrum voor fietsbeleid

More than stickers and beer mats

Ron Hendriks , Fietsverkeer 24
2010
This year Tour de France and Giro will begin in the Netherlands. Officials in the towns and provinces that the cycle races will visit, are using this as an ideal occasion to promote cycling. In addition the campaign Heel Nederland fietst! has just been launched by Fietsersbond and Nederlands Instituut voor Sport en Bewegen. Moreover BOVAG advertises Natuurlijk pak ik de fiets. And local authorities are unveiling long-range local promotional plans as well.

Bestand. Klik om de link te openen (opent in een nieuw venster):

Nederland Fietst! intends to coordinate regional and local campaigns, of which quite a few exist already. In the provinces of Gelderland and Utrecht some twenty towns participate in the campaign Met belgerinkel naar de winkel. And ‘s-Hertogenbosch has prepared plans to actively promote cycling there. Wielwijk is a Dordrecht neighbourhood where attention is paid at a local level to bicycle promotion with the slogan Wielwijk Fietst. Meanwhile the province of Zeeland pulls out all the stops this year in the Year of the Bicycle with a series of activities and events inspired by the passage of the two great cycle races. The provincial scenario mentions six ‘stages’ focusing on different themes, like welfare, recreation, seashore accessibility and traffic safety. Rotterdam and Amsterdam plan activities surrounding the two cycle races as well.
Rapport
Fietsberaad , Fietsberaad
2009
Een overzicht van een aantal communicatie- en promotiecampagnes in het fietsbeleid in Nederland.
Nieuws
2009
Den Bosch wil het fietsaandeel binnen de gemeentegrenzen laten groeien van 33 procent tot 44 procent. Daarvoor wil men veel uit de kast trekken. Niet alleen wordt het fietsnetwerk opgewaardeerd en ontvlochten van het autoverkeer, ook wil men gemeentelijke fietsparkeernormen hanteren en fietsers opnieuw in het voetgangersgebied toelaten.
URL
2010
Heel Nederland Fietst is een 3-jarige campagne die mensen activeert, organisaties mobiliseert, fietsbeleid integreert en de fiets positioneert. De campagne is gestart in 2010.
Campagne
Fietsberaad , Fietsberaad
2010
De campagne ‘Met Belgerinkel naar de Winkel’ is een jaarlijks terugkerende campagne met als doel het gebruik van de fiets voor korte afstanden te stimuleren door fietsers te belonen.
Campagne
Fietsberaad , Fietsberaad
2010
Voor de inwoners van Tilburg is de campagne Tilburg Gek op Fietsen opgezet om te laten zien dat fietsen een leuke en ontspannende bezigheid is.
Campagne
Fietsberaad , Fietsberaad
2010
De themaregel van de campagne Tijdreizen luidt ‘Win reistijd in Haaglanden door slim te kiezen’. De reiziger krijgt de de keuze uit verschillende vervoersmogelijkheden die tijdswinst opleveren.
Campagne
Fietsberaad , Fietsberaad
2010
Actie van de Gemeente Eindhoven waarbij inwoners van Eindhoven door middel van een brochure en andere communicatiemiddelen geattendeerd worden op gratis graveren en registreren van hun fiets met een unieke persoonlijke code. Het gaat niet om postcodes graveren.
Campagne
Fietsberaad , Fietsberaad
2010
Woon-werkers die reizen van Zaanstad/Amsterdam-Noord naar Amsterdam konden één week lang per dag € 5 verdienen door op de fiets naar het werk te gaan.
Campagne
Fietsberaad , Fietsberaad
2010
In de campagne Wielwijk Fietst! is een speciaal logo ontwikkeld. Het logo is bij alle fietsactiviteiten van de campagne gebruikt om zo de herkenbaaheid van de fietspromotie te vergroten.
Campagne
Fietsberaad , Fietsberaad
2010
Trappers is één van de beloningssystemen in Nederland voor het stimuleren van fietsgebruik onder werknemers.
Campagne
Fietsberaad , Fietsberaad
2010
Om het autoverkeer rond scholen terug te dringen heeft DTV Consultants het spel met de Verkeersslang geïntroduceerd. De kinderen moeten gedurende één lesweek zoveel mogelijk met de fiets, te voet of met het openbaar vervoer naar school komen.
Campagne
Fietsberaad , Fietsberaad
2010
‘Ik Fiets’ is een initiatief van Leontien Zijlaard van Moorsel. De doelstelling is om allochtone vrouwen van niet-westerse afkomst het plezier van het fietsen te laten zien. Daardoor worden de vrouwen mobieler, ze krijgen letterlijk meer bewegingsvrijheid en kunnen beter meedoen in de maatschappij.
Campagne
Fietsberaad , Fietsberaad
2010
Het fietsplan Lekker Fietsen! van 's-Hertogensbosch bestaat uit 4 pijlers: fietsroutes, fietsparkeren, fietscommunicatie en innovatie. Een structurele promotiecampagne maakt integraal onderdeel uit van het fietsbeleid.
Rapport
Fietsberaad , Fietsberaad
2009
Survey of a number of communication and promotional campaigns in bicycle policy in the Netherlands

Er zijn nog geen reacties geplaatst

Reactie plaatsen

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen een reactie plaatsen. Vul a.u.b. uw e-mailadres in om uw registratie te controleren

E-mail: