Kenniscentrum voor fietsbeleid

CROW-Fietsberaad is een kenniscentrum voor fietsbeleid. De doelstelling van CROW-Fietsberaad is de ontwikkeling, verspreiding en uitwisseling van praktijkgerichte kennis.

Nieuws

Nieuwsoverzicht

Laatste toevoegingen Kennisbank

  • Beleidsnota
    Doel van het GVVP, het Gemeentelijk Verkeers- en Vervoerplan, is het vastleggen van het verkeersbeleid van de gemeente Opmeer in de periode tot 2017. Het beleid moet overeenkomen met de ambities die de gemeente heeft. Dat zijn niet alleen de ambities op verkeersvlak, maar ook op vlakken als ruimtelijke, economische en toeristische ontwikkeling. Het huidige verkeerbeleid, vastgesteld in het verkeersstructuurplan en het verkeersveiligheidsplan, is aan het einde van zijn werkingstijd. Een nieuw verkeersplan is zowel voor het gemeentebestuur als de bewoners en bezoekers van belang. Ter bevordering van de bereikbaarheid, de leefbaarheid en de verkeersveiligheid is een optimale inrichting van het verkeersnet van belang.
  • Notitie
    Deze notitie verwoord de Lokale aanpak Veilig Fietsen van de gemeente Zwartwaterland. Beschreven wordt wat de urgentie van de situatie is en waar de focus op wordt gelegd door de gemeente. De notitie bevat een overzicht van uitgevoerde projecten gericht op de fietsveiligheid en sluit af met het benoemen van acties voor de periode vanaf 2014.
  • Beleidsnota
    Op weg naar een duurzame en integrale verbetering van de verkeersveiligheid in Veenendaal

Meer kennisitems

Tweets

Uitgelicht

Webtools burgerparticipatie fietsbeleid

plaatje

CROW-Fietsberaad heeft enkele webtools ontwikkeld om burgers te betrekken bij het fietsbeleid, in het bijzonder bij de aanpak van enkelvoudige fietsongevallen. Gemeenten kunnen er tegen kostprijs gebruik van maken.

Lees verder »

Laatste reacties

  • ‘Speed pedelec niet verplaatsen naar de rijbaan’
    Het is niet verstandig de speed pedelec naar de rijbaan te verbannen zoals minister Schultz van plan...

    Roland Haffmans, -:
    @Kees van Malssen, "vaak wil ik de keuze hebben of het fietspad of de rijbaan" Dat zie nu al bij scooters, ...

  • ‘Speed pedelec niet verplaatsen naar de rijbaan’
    Het is niet verstandig de speed pedelec naar de rijbaan te verbannen zoals minister Schultz van plan...

    Kees van Malssen, Nederlandse Ligfietsvereniging NVHPV:
    Jan en Roeland zetten al goed in. Maar waarom uitgaan van verplichtingen? Met een velomobiel of goed getraind op een rac...

  • ‘Speed pedelec niet verplaatsen naar de rijbaan’
    Het is niet verstandig de speed pedelec naar de rijbaan te verbannen zoals minister Schultz van plan...

    Jan van Steeg:
    Ik ben het volledig eens met Roeland. Zelf fiets ik +/- 15000 km per jaar met een velomobiel meteen gelijkwaardige snelh...

Alle reacties