Kenniscentrum voor fietsbeleid

CROW-Fietsberaad is een kenniscentrum voor fietsbeleid. De doelstelling van CROW-Fietsberaad is de ontwikkeling, verspreiding en uitwisseling van praktijkgerichte kennis.

Nieuws

  • 03-05-2016
    De Stichting FietsParKeur is verantwoordelijk voor het certificeren van fietsparkeersystemen. Met ingang van 1 juni 2016 zal de Stichting haar werkzaamheden verbreden. Naast het beoordelen van de fietsenrekken zal de Stichting FietsParKeur ook adviseren over de implementatie van deze systemen.
  • 02-05-2016
    De Fietsrouteplanner die door de Fietsersbond is ontwikkeld wordt niet alleen gebruikt door fietsers. Het onderliggende netwerk wordt ook aangewend in verkeersmodellen en voor het ontwikkelen van fietsbeleid. Om het netwerk up-to-date te houden,  zoekt de Fietsersbond aanvullende financiering bij de wegbeheerders.
  • 02-05-2016
    Je moet weten wat de fietser beweegt, waar hij behoefte aan heeft. Die vraag kwam bij vrijwel alle ploegen naar voren tijdens de Inspiratiedag van het Tourpeloton op 20 april. Onderzoek naar die vragen staat hoog genoteerd bij de Tour de Force ploegen. 

Nieuwsoverzicht

Laatste toevoegingen Kennisbank

  • Tour de Force
    De totale omzet uit fietsverkoop in 2015 bedroeg in 2015 € 899 miljoen. In datzelfde jaar werd voor €536 miljoen euro aan fietsen geïmporteerd. Dat laatste meldt het CBS.
  • Bestand
    Aanvulling op het privacy statement op VeiligStallen.nl. In dit document wordt dieper ingegaan in het hoe en wat van de opslag van gegevens.
  • Tour de Force
    Je moet weten wat de fietser beweegt, waar hij behoefte aan heeft. Die vraag kwam bij vrijwel alle ploegen naar voren tijdens de Inspiratiedag van het Tourpeloton op 20 april. Onderzoek naar die vragen staat hoog genoteerd bij de Tour de Force ploegen. Maar dat stond het uitwisselen van innovatieve ideeën en initiatieven binnen en tussen de ploegen niet in de weg.

Meer kennisitems

Tweets

Uitgelicht

Beheer- en Exploitatiemodel Fietsparkeren

plaatje

Excel-tool, waarmee berekend kan worden wat de kosten en opbrengsten zijn van verschillende oplossingen voor het fietsparkeren bij een station. Ontwikkeld voor stations in Amsterdam, maar ook geschikt voor de rest van Nederland.

Lees verder »

Laatste reacties

  • Snelle buslijn trekt fietsers naar de halte
    De fiets is het belangrijkste voortransportmiddel als het gaat om de treinreis. Ook naar de haltes v...

    Lieve Vukanic, WOLF ontwerp.onderzoek.advies:
    Ik denk dat dit nog veel groter kan worden: niet alleen vervoer tussen de steden maar ook in grotere steden tussen de wi...

  • Vragen rond de fietsstraat
    De fietsstraat kennen we al zo’n 25 jaar. Ze liggen in tal van gemeenten en er is inmiddels ru...

    Bella Pover:
    In de gemeente Beverwijk ken ik goede en minder goede voorbeelden van een fietsstraat. De Beatrixlaan is een goed ont...

  • Amsterdam onderzoekt schuine trottoirband en schrikstrook
    De afgelopen jaren heeft Amsterdam al veel werk gemaakt van het verwijderen of het beter zichtbaar m...

    Dick Mastbergen, Fietsersbond:
    Bravo! Er zijn nu gelukkig fietspadontwerpers die wel nadenken ...

Alle reacties