Kenniscentrum voor fietsbeleid

'Goede fietsroutes zijn geen doel op zich'

Fietsverkeer
1995

Tilburg investeerde met succes in een sternet voor fietsverkeer.

Bestand. Klik om de link te openen (opent in een nieuw venster):

Tilburg besteedt ruim 4 miljoen gulden per jaar aan de uitvoering van een sternet voor fietsers. Belangrijke routes voor het autoverkeer veranderen ten behoeve van fietsers in smalle eenrichtingstraten. Verder werkt Tilburg aan nieuwe stallingsvoorzieningen.

Artikel
1994
Brede fietspaden zorgen in Helmond voor kwalitatief hoogwaardige verbindingen.
Beleidsnota
2005
Tilburg fietst!, fietsplan 2005-2015, is een opvallend plan door de grote aandacht voor onderhoud (gegeven de compleetheid van het netwerk) en doelgroepgerichte promotie.
Beleidsnota
2006
Zo kan het ook: De Tilburgse gemeenteraad besloot bij de vaststelling van het fietsplan tot een hoger ambitieniveau (toename fietsgebuik). Daartoe werd een intensivering van het fietsplan uitgewerkt.
Artikel
Dirk Ligtermoet - Ligtermoet & Partners , Fietsverkeer nr 15, feb. 2007, pag 14-15.
2007
Het nieuwe fietsplan van Tilburg, Tilburg fietst, bevat beleidskeuzes die elders in het land de komende jaren wellicht ook bediscussieerd zullen worden: grote ambities, onderhoud centraal en veel marketing.
Beleidsnota
2006
There is another way: Tilburg municipal council decided to raise the bar when it adopted its bicycle plan (increase bicycle use). For this purpose, an intensification of the bicycle plan was developed.
Rapport
2005
Tilburg fietst!, bicycle plan 2005-2015, is remarkable for the large amount of attention paid to maintenance (considering the completeness of the network) and narrowly targeted promotion.

Er zijn nog geen reacties geplaatst

Reactie plaatsen

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen een reactie plaatsen. Vul a.u.b. uw e-mailadres in om uw registratie te controleren

E-mail: