Kenniscentrum voor fietsbeleid

Detailhandel ziet belang van fietsen naar de winkel

Fietsverkeer nummer 9, juni 2004, pag. 30-31.
2004

Samenvatting van een vijfstappenplan van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel: betere fietsparkeervoorzieningen om meer fietsers van nabij te trekken.

Bestand. Klik om de link te openen (opent in een nieuw venster):

In discussies over lokaal verkeersbeleid vreest menig gemeentebestuur de middenstand als het autoverkeer tegen grenzen aanloopt. En al helemaal als het parkeren van het alsmaar toenemende aantal auto’s aan banden moet worden gelegd, bijvoorbeeld met een fors prijskaartje. Toch lijkt ook hier de wal het schip te keren. Steeds meer wordt ingezien dat al die auto’s niet altijd overal kunnen komen, laat staan dat er onbeperkt ruimte moet zijn om ze te parkeren, liefst gratis. Betaald parkeren wordt steeds beter geaccepteerd, zowel door de consument als door degene die het daarvan moet hebben. Het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD) maakt ook de volgende stap, door naar de alternatieven te kijken. Dan stuit je in de meeste steden – en dorpen! - als eerste op de fiets. Veel mensen gebruiken die namelijk al vaak of regelmatig, ook om naar winkelgebieden te rijden, zo constateert het HBD in zijn magazine van juli/augustus 2003.

Er zijn nog geen reacties geplaatst

Reactie plaatsen

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen een reactie plaatsen. Vul a.u.b. uw e-mailadres in om uw registratie te controleren

E-mail: